poniedziałek, 21 listopada 2016

Kokosowo - migdałowa tarta z kremem jaglanym

Nie za często zdarza mi się to mówić, ale stworzyłam coś pięknego! Ten wypiek na pewno częściej zagości w mojej kuchni. Tarta kokosowa z migdałową nutką, a do tego (dla zainteresowanych) bezglutenowa, koszerna i jeśli zastąpicie mleko krowie roślinnym, to będzie także wegańska – czyli świetny poczęstunek dla wymagających gości. Do tego zdecydowanie bardziej odchudzona niż standardowy spód na tartę.

Składniki do Spód Do Tarty:
  • 1 banan
  • 2 łyżki masła orzechowego (lub tahini)
  • 4 łyżki mąki kokosowej
  • 4 łyżki mąki ryżowej lub jaglanej

Banana dokładnie blenderujemy z masłem orzechowym. Dodajemy mąkę i wyrabiamy ciasto ręcznie. Na formę do tarty, lub dno tortownicy (wyłożone papierem do pieczenia) wykładamy ciasto (warto uformować na obwodzie lekki „rancik”). Nie trzeba go wałkować – wystarczy palcami rozprowadzić na dnie. Poszczególne fragmenty ciasta ładnie się ze sobą łączą. Spód do tarty pieczemy w 170 stopniach w piekarniku w trybie grzania „góra-dół” przez 15 minut. Spód po upieczeniu studzimy.

Składniki na Krem:
  • 100 g kaszy jaglanej (pół szklanki)
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody
  • 1 czubata łyżka wiórków kokosowych
  • 1 czubata łyżka mielonych migdałów/płatków migdałowych/blanszowanych migdałów*
  • 8 tabletek stewii (można mniej lub więcej)

* ja miałam w szafce zwykłe migdały „ze skórką”. Po zalaniu ich wrzącą wodą i odczekaniu 10 minut skórkę łatwo usunąć palcami.


Kaszę gotujemy w mleku i wodzie ze stewią. Przestudzoną kaszę miksujemy z wiórkami kokosowymi i migdałami. Gotowy krem nakładamy na spód i chłodzimy w lodówce. Jakiś macie taki kaprys zawsze można ciasto czymś ozdobić – świeżymi owocami, wiórkami czekoladowymi czy co tam duszyczka zapragnie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz